Klar for å nå nye høyder innen din virksomhet?

Vi tilstreber oss hele tiden å tilegne oss ny kunnskap. Dette gjør at våre konsulenter til enhver tid er oppdatert.

Vi pleide å tro at Facebook var for barn; Jeg pleide å tenke det samme også, men det er på tide å endre vår tenkning. Det er mange selskaper som bruker Facebook til markedsføring og ser suksess når de gjør det.

Nylige tall viser at Facebook blir svært mye brukt i vår tid og at nesten alle i Norge har en profil og over 82% er aktive brukere.

Tall fra 2 kvartal 2017 fra Ipsos viser følgende:

  • 3.393.000 er brukere (82,2%)
  • 85% sjekker profilen daglig
  • Økning blant eldre brukere
  • Majoriteten av brukere finner vi mellom 18 og 39 år 


Kilde: ipsos.com

Som du kan se er facebook ikke bare for studenter og ungdom. Hvorfor bør du bruke facebook som et markedsføringsverktøy? Svaret er enkelt; Du kan bruke facebook til å få nye kunder, holde kontakten med nåværende kunder, eller fremme nye produkter og salgstilbud. Du kan også bruke facebook til å lage "buzz" og PR som er unikt for din virksomhet. 

Så, hvordan gjør du dette? Facebook tilbyr mange verktøy. For at du skal lykkes er det viktig at du har en forståelse for hvilke muligheter som finnes hos facebook.

I hovedsak er det 2 områder på facebook du kan fokusere på:

  • Facebook sider
  • Facebook annonser

Facebook sider

Facebook tilbyr "Facebook sider". Du kan bruke facebook til å lege en egen profil for din virksomhet, og dette er helt gratis. Disse sidene gir din bedrift en identitet på facebook som igjen styrker ditt varemerke.

Kunder eller potensielle kunder kan like og følge siden, dette gjør at de mottar alle oppdateringer du legger ut, som bilder, artikler, events mm.

Det som gjør facebook så unikt er at hver gang noen følger eller liker din side på facebook så ser også alle vennene dette noe som gjør at andre, nye potensielle kunder også følger din bedrift.

Facebook sider brukes ikke bare til å dele bilder, artikler, eventer ol. Men bukes også for å dele generell informasjon om din bedrift, som beskrivelse, beliggenhet med link til google maps, åpningstider og mye mer.

Når du lager en facebook side på riktig måte med god informasjon er dette et veldig godt hjelpemiddel for å få nye kunder og ikke minst pleie eksisterende kundeforhold.

Facebook annonser

En av de beste metodene for målrettet markedsføring. Med facebook annonser kan du definere målgruppen helt ned til utdannelse, geografi og alder mm. En effektiv metode for å nå potensielle kunder.

Å si at hver bedrift trenger en Facebook-tilstedeværelse i dag, ville vært en åpenbar underdrivelse. 

Det finnes forskjellige type annonser du kan opprette på facebook. Du kan opprette annonser rettet mot facebook siden din, hjemmesiden din eller events/arrangementer. Det som er viktig å huske på er at brukerne kan skjule dine annonser, du vil da kunne se hvorfor brukeren velger å gjøre dette noe som du kan bruke for å lage bedre annonser i fremtiden.

Facebook er ikke bare kraftig, det er fleksibelt. Uansett hvilken type bedrift du driver, har facebook mange forskjellige markedsføringsalternativer som du kan skreddersy for å tilpasse din markedsføringsstrategi. Det kan absolutt være tidkrevende å lære seg alle muligheten som finnes, men det er absolutt verdt det.

Spar tid, bruk en konsulent for å jobbe med markedsføring på facebook.

 

 


Bli kontaktet av en konsulent

Vennligst oppgi navn
Vennligst oppgi telefonnummer
Vennligst oppgi e-post E-post adressen er ikke gyldig

Klar for å nå nye høyder innen din virksomhet?

Motta et uforpliktende tilbud
Kontakt oss

Telefon: 41 266 232
Email: kontakt@onto.no

Åpningstider

Mandag - Fredag: 08:00 - 17:00
Lørdag: 10:00 - 14:00

Storvold Invest

Kopirett © 2017 Storvold Invest.
Alle rettigheter reservert.